Mendeley TY _ JOUR ID - 20200510174 TI - دانش محوری در دانشگاه و صنعت از منظر یادگیری سازمانی مبتنی بر تجربیات JO - نشریه صنعت و دانشگاه JA - ES LA - fa SN - 2717-0446 AU - زمانی اصغر AU - پورآتشی مهتاب AD - موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی AD - موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی Y1 - 1398 PY - 1398 VL - 33 IS - 9 SP - 47 EP - 58 KW - دانشگاه KW - صنعت KW - دانش محوری KW - مستند سازی تجربیات DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی دانش محوری در دانشگاه و صنعت از منظر یادگیری سازمانی مبتنی بر تجربیات  است که یادگیری سازمانی از تجارب حوزه صنعت و دانشگاه در آن نهادینه شده است. به همین دلیل روش پژوهش در این تحقیق بررسی و تحلیل اسناد و مطالعات منابع کتابخانه ای است که به موضوع سازمانهای دانش محور و یادگیری سازمانی از طریق تجربه نگاری و مستند سازی تجربیات و تسهیم آن پرداخته است. نتیجه بررسی حاکی از آن بود که در سازمانهای یادگیرنده و در یادگیری سازمانی مدیریت دانش ضمنی نقش اساسی دارد. و این دانش ضمنی یا تجربه سازمانی اعضا از مهمترین سرمایه های پنهان هر سازمان از جمله دانشگاه ها و صنعت است. همچنین، نتایج بررسی اسنادی حاکی از آن بود که با ذخیره سازی و مستند نمودن تجارب مدیران سازمان ها و خصوصا مدیران بخش صنعت و دانشگاه و انتقال آن به جانشینان آنها ، می توان دانش محوری را ایجاد نمود. برخی از نتایج و نقش تجربه در مدیران صنعت و دانشگاه دانش محور عبارتند از: کاهش اقتدارگرایی، سنخیت در دیدگاه ها وخواسته هامشترک صنعت و دانشگاه، مطلوبیت موقعیت شغلی و عدم هدر دهی سرمایه ها، ایجاد حافظه سازمانی غنی سازمانی در حوزه کلیه مسایل مبتلا به دانشگاه و صنعت. UR - rimag.ir/fa/Article/174 L1 - rimag.ir/fa/Article/Download/174 ER -