[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 27 و 28 - ( 6-1394 ) ::
جلد 8 شماره 27 و 28 صفحات 27-41 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر مدل های خطی تجاری سازی و بررسی نقاط اشتراک و افتراق آنها
فرزانه بیات ترک ، قاسم رمضان پور نرگسی
کارشناسی ارشد
چکیده:   (901 مشاهده)

امروزه اهمیت تحقیقات به خاطر نوآوری و اهمیت نوآوری نیز به دلیل سود اقتصادی آن است تجاری سازی تحقیقات، بخش مهمی از فرآیند نوآوری است و هیچ فناوری و محصولی بدون آن با موفقیت وارد بازار نمی‌شود. تجاری‌سازی تلاشی در جهت کسب سود از نوآوری، از طریق بکارگیری فناوری‌های جدید در محصولات، فرایندها، خدمات جدید و فروش آنها در محیط بازار به شمار می‌رود. برای بسیاری از فناوریهای جدید، تجاری‌سازی برافزایش مقیاس از نمونه اولیه به تولید انبوه و دستیابی به منابع بیشتر دلالت می‌کند. جهت بکارگیری مفهوم تجاری‌سازی در سازمان‌ها، لازم است با مدل‌های تجاری‌سازی آشنا شویم. مدل‌های تجاری‌سازی تکنولوژی نقشه مسیرِ توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های استراتژیک برای تجاری‌سازی تکنولوژی می‌باشد. این مدل‌ها به دو دسته خطی و غیر خطی تقسیم می‌شوند. مدل‌های خطی تلفیقی از تجربه و تخصص در حوزه‌های تحقیق، توسعه محصول، بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار را نشان می‌دهند. لذا در این تحقیق، ضمن تعریف تجاری‌سازی ، هشت مدل مهم از مدل‌های خطی تجاری سازی و نقاط اشتراک و افتراق مدل ها بررسی خواهد شد. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که بهترین چارچوب نظری در الگوهای تجاری سازی جدای از ویژگی‌های سازمانی که سیستم نوآوری در آن عمل می‌کند مدل جولی است این مدل نسبت به سایر مدل ها به دلیل تعیین جزئیات فرایند تجاری سازی و توجه به نیازهای بازار کاربردی‌تر است این مدل به همراه مدل گلداسمیت که مجموعه ای از دستورالعمل‌ها را برای هر مرحله از چرخه کسب و کار تجویز می‌کند می تواند به عنوان مدلی در توسعه و تجاری‌سازی محصولات جدید به کار رود.

واژه‌های کلیدی: تجاری سازی، نوآوری، مدل های خطی تجاری سازی، مدل کارکردی
متن کامل [PDF 223 kb]   (740 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۷/۴ | انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bayattork F, ramezanpur nargesi G. review on commercialization liner models and survay their differences and common points . 3. 2015; 8 (27 and 28) :27-41
URL: http://jiu.ir/article-1-122-fa.html

بیات ترک فرزانه، رمضان پور نرگسی قاسم. مروری بر مدل های خطی تجاری سازی و بررسی نقاط اشتراک و افتراق آنها. 1. 1394; 8 (27 و 28) :27-41

URL: http://jiu.ir/article-1-122-fa.html



دوره 8، شماره 27 و 28 - ( 6-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه صنعت و دانشگاه Journal of Industry and University
Persian site map - English site map - Created in 0.052 seconds with 801 queries by yektaweb 3603