[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 31 و 32 - ( 7-1396 ) ::
جلد 9 شماره 31 و 32 صفحات 49-64 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر اخلاق سازمانی بر رفتار کارآفرینانه در سازمان و صنعت
احمد عربشاهی کریزی ، اکرم رمضانی
چکیده:   (40 مشاهده)
عوامل متفاوتی در تشکیل و تداوم حیات کسب و کارها نقش دارند. امروزه از اخلاق به عنوان یکی از عوامل موثر در موفقیت کسب و کار نام برده می شود. در این مقاله در صدد هستیم تا تاثیر اخلاق بر رفتار کارآفرینانه در سازمان و صنعت را مورد بررسی و آزمون قرار دهیم. ابتدا به مرور مبانی نظری، ادبیات و پیشینه تحقیق پرداخته شده و در ادامه موضوع اصلی بحث تبیین شده است. روش تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی است و از نظر روش، همبستگی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کاشمر بوده است و 50 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی، به عنوان نمونه انتخاب شده­اند. پنج فرضیه از چارچوب مفهومی تحقیق استخراج گردید. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد بهره­گیری شده و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج تحقیق به این شرح است که فرضیه اصلی و تمامی فرضیه­های فرعی تأیید شده است. با توجه به تایید فرضیه­ها می­توان نتیجه­گیری نمود که بین اخلاق سازمانی و رفتار کارآفرینانه در سازمان ارتباط مستقیم و معنی­داری وجود دارد. به عبارت دقیق­تر می­توان گفت بین اخلاق سازمانی و کاهش کاغذبازی، تغییر در رفتار کارکنان، بینش استراتژیک، ایجاد یک محیط کاری پرانرژی و محیط حمایتی ارتباط مستقیم و معنی­داری  برقرار است.
واژه‌های کلیدی: اخلاق، اخلاق سازمانی، کسب و کار، کارآفرینی، رفتار کارآفرینانه.
متن کامل [PDF 382 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۹/۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effects of organizational ethics on entrepreneurial behavior in organizations and industry. 3. 2017; 9 (31 and 32) :49-64
URL: http://jiu.ir/article-1-203-fa.html
عربشاهی کریزی احمد، رمضانی اکرم. بررسی تاثیر اخلاق سازمانی بر رفتار کارآفرینانه در سازمان و صنعت. 1. 1396; 9 (31 و 32) :49-64

URL: http://jiu.ir/article-1-203-fa.html

دوره 9، شماره 31 و 32 - ( 7-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه صنعت و دانشگاه Journal of Industry and University
Persian site map - English site map - Created in 0.056 seconds with 791 queries by yektaweb 3535