[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 37 و 38 - ( 4-1397 ) ::
جلد 10 شماره 37 و 38 صفحات 27-34 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر کیفیت خدمات ارائه شده بر ادراک مشتریان بیمه ایران
دکتر سید مرتضی غیور باغبانی ، امید بهبودی، علی پورنگ
دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
چکیده:   (266 مشاهده)

رمز موفقیت سازمان‏های برتر ارائه‏کننده خدمات را می‌توان در مشتری‏مداری و توجه به کیفیت خدمات آنان جستجو کرد. کیفیت خدمات نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه‏‌ای، بانکی و حمل و نقل و. .. ایفا می‌‌کند. چرا که کیفیت خدمات برای دستیابی به ادراک مشتریان و به دنبال آن، بقا و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می‌‌رود. هدف این پژوهش بررسی تأثیر کیفیت خدمات ارائه شده بر ادراک مشتریان بیمه ایران درشهرستان نیشابور می‏باشد. جامعه مورد پژوهش حاضر کلیه شعب بیمه ایران در شهرستان نیشابور است. به منظور گردآوری داده‏ها از یک پرسشنامه محقق‏ساخته شامل 27سوال استفاده گردید. روائی پرسشنامه توسط اساتید و خبرگان تأیید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 865/0 تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در بخش توصیفی تعداد فراوانی و درصد فراوانی و همچنین نمودار فراوانی مربوطه آورده شد. در بخش آمار استنباطی از آزمون کولوموگروف-اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن متغیرها بهره گرفته شد. با توجه به آنکه متغیرها دارای توزیع نرمال است، لذا از آزمون رگرسیون برای آزمون فرضیات استفاده شد. نتیجه تحقیق حاکی است که ملموسات، قابلیت اعتبار، پاسخگویی، تعهد و همدلی و شایستگی بر بهبود ادراک ارائه خدمات شرکت‏های بیمه ایران در نیشابور موثر می‏باشد. همچنین نتایج دیگر تحقیق از دیدگاه مشتریان بیمه ایران، بُعد تعهد نسبت به سایر ابعاد کیفیت خدمات از وضعیت مطلوب‏تری برخوردار می‏باشد. در رتبه‏های بعدی نیز به ترتیب، ملموسات، قابلیت اعتبار، همدلی و پاسخگویی قرار دارند.

واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات، ادراک مشتریان، خدمات بیمه‌ای
متن کامل [PDF 578 kb]   (184 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۳/۲ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۷/۴/۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of insurance customers' perception of quality of services provided. 3. 2018; 10 (37 and 38) :27-34
URL: http://jiu.ir/article-1-195-fa.html

غیور باغبانی سید مرتضی، بهبودی امید، پورنگ علی. تأثیر کیفیت خدمات ارائه شده بر ادراک مشتریان بیمه ایران. 1. 1397; 10 (37 و 38) :27-34

URL: http://jiu.ir/article-1-195-fa.html



دوره 10، شماره 37 و 38 - ( 4-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه صنعت و دانشگاه Journal of Industry and University
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3781