[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 21 و 22 - ( 9-1393 ) ::
جلد 7 شماره 21 و 22 صفحات 61-72 برگشت به فهرست نسخه ها
سنجش الگوی تعاملی قابلیت نوآوری با بقای شرکت‌های کوچک و متوسط با میانجیگری کارآفرینی سازمانی (موردمطالعه: شرکت موادغذایی تهران همبرگر)
دکتر مرتضی ملکی مین باش رزگاه ، خانم سمیه زنگیان
استاديار دانشگاه سمنان
چکیده:   (3333 مشاهده)
یکی ازعوامل موفقیت بنگاه‌ها در دنیای کنونی توجه به نوآوری و قابلیتهای نوآوری در شرکتها است و شرکتها برای تضمین بقای خود نیازمند قابلیت‌نوآوری هستند زیرا قابلیت نوآوری باعث تطابق شرکت با محیط پیچیده جهان امروز می‌شود. از سوی دیگر، رابطه نوآوری با کارآفرینی سازمانی بسیار تامل‌برانگیز و قابل توجه است و در اصل این نوآوری از اجزا و مولفه‌های جدایی‌ناپذیر و دستمایه کارآفرینی سازمانی محسوب می‌ شود. در این پژوهش با مروری بر این عوامل، تأثیر قابلیت نوآوری بر بقای شرکت‌های کوچک و متوسط با میانجیگری کارآفرینی سازمانی با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری بررسی شده است. روش پژوهش، توصیفی و براساس هدف نیز کاربردی است. جامعه‌ آماری این پژوهش، شامل کلیه پرسنل شرکت مواد غذایی تهران همبرگر به تعداد 180 نفر است، که نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است و با استفاده از جدول مورگان 123 نفر انتخاب گشتند. پس از جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه به بررسی و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده پرداخته شد که نتایج نشان‌دهنده تأثیر مثبت قابلیت نوآوری بر بقای شرکت و قابلیت نوآوری بر کارافرینی سازمانی است.
واژه‌های کلیدی: قابلیت نوآوری، کارآفرینی سازمانی، بقای شرکت
متن کامل [PDF 733 kb]   (397 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۹/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۹/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maleki MinBashRazgah M, Zangian S. Measurement of the Interactive Model of Innovation Capabilities with SMEs’ Survival with the mediating Role of Intrapreneurship in Tehran Hamburger Co. Ltd. . 3. 2014; 7 (21 and 22) :61-72
URL: http://jiu.ir/article-1-67-fa.html
ملکی مین باش رزگاه مرتضی، زنگیان سمیه. سنجش الگوی تعاملی قابلیت نوآوری با بقای شرکت‌های کوچک و متوسط با میانجیگری کارآفرینی سازمانی (موردمطالعه: شرکت موادغذایی تهران همبرگر). 1. 1393; 7 (21 و 22) :61-72

URL: http://jiu.ir/article-1-67-fa.html

دوره 7، شماره 21 و 22 - ( 9-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه صنعت و دانشگاه Journal of Industry and University
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 788 queries by yektaweb 3503