:: دوره 9، شماره 31 و 32 - ( 7-1396 ) ::
جلد 9 شماره 31 و 32 صفحات 1-14 برگشت به فهرست نسخه ها
نسل سوم دانشگاهی: تجربه‌های موفق دانشگاههای برتر در آموزش کارآفرینی با اتکا به منابع صنعت
دکتر محمد عزیزی ، خانم اکرم عزیزی
استادیار دانشگاه تهران
چکیده:   (970 مشاهده)
آموزش یک عنصر پیشن نیاز در تعیین و تقویت شرایط و چارچوب کارآفرینی‌ برای توسعه اقتصادی است. دانشگاههای برتر دنیا به این نتیجه رسیده اند که از طریق برنامه ها و آموزشهای دانشگاهی می‌توان کارآفرینی را در بین دانشگاهیان افزایش داد. این تحقیق با هدف شناسایی تجربیات دانشگاههای برتر در آموزش کارآفرینی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش دانشگاههای برتر در زمینه آموزش کارآفرینی است. جامعه مورد مطالعه این تحقیق دانشگاههای برتر در زمینه کارآفرینی با توجه به رتبه‌بندی سالانه مراکز معتبری چون مجله کارآفرین و تایمز انتخاب شده‌اند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از روشها و ابزارهای مختلفی چون بررسی اسناد و مطالب انتشاریافته در سایت های اینترنتی این دانشگاههای برتر و گزارشهای آنها بوده است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که در دانشگاههای برتر برای آموزش کارآفرینی از لحاظ ویژگیهای نهادی دانشگاه، حوزه و قلمرو آموزش، شیوه اجرای دوره ها، فعالیتهای ترویجی و گسترش و ارزشیابی با اتکا به منابع صنعت توجه ویژه ای کرده اند. یافته های این مقاله می تواند برای دست اندرکاران صنعت، آموزش عالی و دانشگاهها در خصوص سیاستگذاری و اجرای برنامه های آموزش کارافرینی کمک شایانی نماید.
 
واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: برنامه های کارآفرینی، آموزش، صنعت، دانشگاه نسل سوم، دانشگاههای برتر
متن کامل [PDF 584 kb]   (696 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸


XML   English Abstract   Print



دوره 9، شماره 31 و 32 - ( 7-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها