TI - تخصص گریی هوشمندانه و نقش دانشگاه در تحول اکوسیستم نوآوری به سمت پایداری JO - نشریه صنعت و دانشگاه JA - جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه LA - fa SN - 2717-0446 AU - دکتر محمد زرین جویی AU - محمدعلی نعمتی AD - دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات AD - گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران Y1 - 1398 PY - 1398 VL - 35 IS - 1 SP - 23 EP - 38 KW - راهبرد تخصص گرایی هوشمندانه|مأموریت سوم و چهارم|نقش های دانشگاه|اکوسیستم نوآوری|سیاست نوآوری DO - N2 - جهانی  شدن و ظهوراقتصاددانش، در تعریف مجدد و توسعه نقش دانشگاه ها، سهم عمده ای درجامعه داشته است. فعالیت های دانشگاه ها همراه باآموزش(مأموریت اول)، و پژوهش(مأموریت دوم)، درحال گذر از مفهوم مأموریت سوم به مأموریت چهارم جهت شناسایی تعاملات بین دانشگاه ها با جامعه و خلق مشترک برای پایداری است. دانشگاه ها دراین گذر همواره درتحول از دانشگاه کارآفرین به دانشگاه تحولی بوده اند. توانمندسازهای عمده نوآوری(خلق مشترک واستخراج دانش،جستجوی فرصت و ظرفیت سازی)، اصول اساسی مارپیچ سه و چهارجانبه و نقشی که دانشگاه ها از راه مأموریت سوم و چهارم درجهت توسعه ظرفیت ها و حمایت از تغییر مفهوم نوآوری ازطریق رویکرد راهبرد تخصص گرایی هوشمندانه دارند، موردبررسی قرارگرفته است. در این جستار مطالعاتی که به نقش های دانشگاه ها در رویکرد تخصص گرایی هوشمندانه پرداخته شده را موردبررسی قرار داده است. همچنین از منظرسیاست نوآوری و اشاراتی درمورد مسایل و روندها بخصوص در کشورهای درحال توسعه پرداخته شده است. UR - http://rimag.ir/fa/Article/209 L1 - http://rimag.ir/fa/Article/Download/209 TY _ JOURId - 209